ERASMUS - CRITICISE ME BUT FIRST YOURSELF

ERASMUS - CRITICISE ME BUT FIRST YOURSELF

Erasmus programı Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar faaliyeti kapsamında "CRITICISE ME BUT FIRST YOURSELF"  Türkçe adıyla " BENİ ELEŞTİR AMA ÖNCE KENDİNİ" projesini yürütüyoruz

17.02.2020 1458

 

 

 

2019-2020 eğitim öğretim yılında yine bir projeye imza atarak yurtdışına gittik. Avrupa Birliği ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığının yürüttüğü Erasmus programı Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar faaliyeti kapsamında "CRITICISE ME BUT FIRST YOURSELF"  Türkçe adıyla " BENİ ELEŞTİR AMA ÖNCE KENDİNİ" projesine katılmaya hak kazandık. 2019-2021 yılları arasında gerçekleştirilecek projeye Macaristan, Romanya, Almanya ve İspanya katılmaktadır. Ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek için hazırlıklarımıza devam ediyoruz.

 

Şu an öğretmen ve öğrencilerimiz 2020 yılının Nisan ayında İspanya'ya yapacakları gezi için hazırlıklarını yapmaya devam ediyor.

 17-02-202017-02-202017-02-202017-02-202017-02-202017-02-2020

17-02-2020

 

 

 

2019-1-HU-KA229-061254_5 No'lu,  "Criticize Me But First Yourself" ( Beni Eleştir Ama Önce Kendini) adlı,  2019 yılında başlayan  Erasmus+ Projemiz, pandemi nedeniyle bir yıl uzatıldı ve 31.08.2022 itibariyle son buldu. 2019 yılında Macaristan'a yapılan ilk hareketlilik sonrası başlayan pandemi süreci nedeniyle, diğer kalan dört hareketlilik  Nisan 2022- Temmuz 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Projemizin ikinci hareketliliği pandemiz sürecinde yaşanan kısıtlamaların kalkmasının ardından 29 Nisan- 05 Mayıs 2022 tarihinde Romanya'nın Ozun bölgesinde bulunan Tatrangi Sandor Okulu'nun ziyaret edilmesiyle gerçekleşti.Bu hareketlilik boyunca öğrencilerimiz, özenle hazırlanan atölye çalışmaları, çevre gezileri ve  çeşitli faaliyetler sayesinde değişik kültürler tanıma ve sosyal becerilerini geliştirme fırsatı buldular. 

2019-1-HU-KA229-061254_5 No'lu,  "Criticize Me But First Yourself" ( Beni Eleştir Ama Önce Kendini) adlı,  2019 yılında başlayan  Erasmus+ Projemiz, pandemi nedeniyle bir yıl uzatıldı ve 31.08.2022 itibariyle son buldu. 2019 yılında Macaristan'a yapılan ilk hareketlilik sonrası başlayan pandemi süreci nedeniyle, diğer kalan dört hareketlilik  Nisan 2022- Temmuz 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Projemizin ikinci hareketliliği pandemiz sürecinde yaşanan kısıtlamaların kalkmasının ardından 29 Nisan- 05 Mayıs 2022 tarihinde Romanya'nın Ozun bölgesinde bulunan Tatrangi Sandor Okulu'nun ziyaret edilmesiyle gerçekleşti.Bu hareketlilik boyunca öğrencilerimiz, özenle hazırlanan atölye çalışmaları, çevre gezileri ve  çeşitli faaliyetler sayesinde değişik kültürler tanıma ve sosyal becerilerini geliştirme fırsatı buldular.

 

 

18-10-2022
"Bran Şatosu" Dracula'nın Şatosu
18-10-2022

 

18-10-202218-10-202218-10-202218-10-2022

 

Projemizin üçüncü hareketliliği ise, 07-13 Mayıs tarihleri arasında İspanya'nın Lucena kentinde gerçekleştirildi.  Colegio La Purisima Okulu'nun içten ev sahipliğinde gerçekleşen hareketlilik, öğrencilerimize yeni ufuklar açtı.

18-10-202218-10-202218-10-202218-10-2022

18-10-202218-10-2022

Ve artık ev sahibi olma sırası bizdeydi. Projemizin dördüncü hareketliliği 7-13 Haziran 2022 tarihinde,  tarih boyunca medeniyetlere ev sahipliği yapan güzel şehrimiz İstanbul'da gerçekleşti. Ali İhsan Hayırlıoğlu Ortaokulu ailesi olarak, konuklarımızı en güzel şekilde ağırlamaya, kültürümüzü ve şehrimizi en güzel şekilde tanıtmaya çalıştık.

 

  

      

 

Öğrencilerimiz konuklarımızı büyük bir heyecan ve sevgi dolu kalpleriyle karşıladılar.

18-10-202218-10-202218-10-202218-10-2022

18-10-2022

Konuklarımız önce üzerinde öğrencilerimizin yaptığı çalışmaların bulunduğu Türkiye ve İstanbul haritaları vasıtasıyla ülkemizi ve şehrimizi tanıdılar. Daha sonra da okulumuzu gezdiler. Sınıflarda derslere katıldılar ve bilgi aldılar.

 

18-10-202218-10-2022

18-10-202218-10-2022

Okulumuzun koridorları öğrencilerimizin yaptığı görülmeye değer çalışmaların sergilenmesiyle adeta bir müzeye dönüşmüştü.

 

 

18-10-202218-10-202218-10-202218-10-202218-10-202218-10-2022

18-10-202218-10-202218-10-2022

 

 Konuklarımız ev sahibi öğrencilerle birlikte empati temalı atölye çalışmalarına katıldılar. Burada empati becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmış etkinliklerde yer aldılar.

18-10-202218-10-2022

  

Bir diğer atölyemizde Tokat yöresine ait tahta baskı yöntemi ile T-shirt boyama etkinliğiydi.  Konuk ve ev sahibi öğrencilerimiz, atölye başlangıcında bu yöntem hakkında bilgilendirici bir sunum da yapan öğretmenimiz gözetiminde empati temalı figürlerle Tişört boyama etkinliği gerçekleştirdiler.  
18-10-202218-10-202218-10-2022
18-10-2022

 

Bir başka etkinliğimiz de çeşitli ülkelerden gelen proje katılımcılarına kültürlerarası alışveriş imkanı sunan "halay" atölyesiydi. Konuk öğrencilerimiz bu atölyede halay çekmeyi öğrendiler ve projemizin kapanış günü bütün katılımcı ve ev sahibi öğrencilerimiz hep beraber halay çektiler.

18-10-202218-10-2022

 

Konuk öğrencilerimiz kardeş okulumuz Yunus Emre Özel Eğitim Okulu öğrencileriyle yaptıkları atölye çalışmaları ile empati duygusunu yaparak yaşayarak deneyimlediler.  Öğrencilerimiz, ebru sanatı, tarım ve elişi  atölyerinden yanlarında anı olarak götürecekleri çalışmalarıyla ve unutamayacakları bir günün deneyimiyle ayrıldılar.

 

18-10-202218-10-202218-10-202218-10-2022

Konuklarımız hareketliliğimiz boyunca , Türk mutfağının lezzetli örneklerini de taddılar.

18-10-202218-10-202218-10-202218-10-202218-10-202218-10-2022

 Tabii ki ince belli bardakta içilen çay da bu ikramların olmazsa olmazıydı. 

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Konuklarımız Ataşehir kaymakamı  İsmail Hakkı ERTAŞ tarafından kabul edildi. Edilen güzel sohbeti, Türk el sanatlarının seçkin ve zarif örneklerinden seçilmiş hediyelerin verilmesi izledi.
18-10-202218-10-2022
18-10-2022

 

 Yüzyıllarca farklı medeniyet ve kültürlerin içiçe yaşadığı güzel şehrimiz İstanbul hareketliliğimize harika ve otantik bir arka plan oluşturuyordu.Konuklarımız hareketliliğimiz boyunca  şehrimizin tarihi ve turistik yerlerini de gezdiler. İstanbul onları da güzelliğiyle büyüledi.

18-10-202218-10-202218-10-202218-10-202218-10-202218-10-2022

18-10-202218-10-2022

18-10-2022

Hareketliliğimizi, katılım sertifikalarının ve karşılıklı hediyelerin verildiği veda törenimiz ile son buldu. Veda törenimizde okulumuz öğrencileri çeşitli performanslar sergilediler. Daha sonra ise bütün ekipler sırayla bir hafta boyunca beraber çalıştıkları her ülkeye ait popüler bir şarkının kareokelerini birbirlerinin anadillerinde söylemeye çalıştılar.

 

24-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-202224-10-2022

Veda törenimiz , öğrencilerimizin hafta boyunca atölyelerde de beraber çalıştıkları ve öğrendikleri "halay" performansıyla son buldu. Hepsi o  kadar keyif aldılar ki son bir defa daha hep birlikte dans etmek istediler. Bütün öğrencilerin, konuk öğretmenlerin ve hatta velilerin büyük bir aile olarak beraber dans ettikleri bu sahne gerçekten görülmeye değerdi. Bu projelerin temel hedefi olduğuna inandığımız kalplerden kalplere bağlantılar kurduk. Öğrencilerimiz sadece bir haftalık bir zaman dilimini değil, gerçek hayatlarını birbirleriyle paylaştılar. Ayrıca İngilizce bilgilerini de şimdiye kadar kitaplarda öğrendiklerinden farklı olarak, gerçek hayatta pratik etme imkanı buldular.

24-10-202224-10-2022
 

 

 

24-10-202224-10-202224-10-202224-10-2022

24-10-202224-10-2022
Projemizin son hareketliliği ise 04-10 Temmuz 2022 tarihleri arasında Almanya'nın Vechta kentinde bulunan Geschwister Scholl Oberschule Okulu'na yapıldı. Öğrencilerimizin yine çok keyif aldığı, çeşitli atölye çalışmalarıyla yeni deneyimler kazandığı, farklı kültürleri tanıma imkanı bulduğu son hareketliliğimizin ardından projemiz sona erdi.

 

Projemizde her ülke empati konulu bazı çalışmalar yaptı. Okulumuz da bu çalışmalara aşağıdaki video çalışması ile katkı sunduProjemiz sayesinde birbirimizle tanıştık, kalıpların ve önyargıların ötesinde birbirimizi daha yakından tanıma fırsatı bulduk, benzerliklerimizle mutlu olduk, farklılıklarımızın aslında bizleri gelişme imkanı sunan fırsatlar olduğunu deneyimledik. Bu deneyimlerimiz sayesinde öğrencilerimizin sosyal empati ve iletişim becerilerini geliştirmek, proje ortaklarının kültürel çeşitliliği sayesinde sosyal ve kültürel farklılıklar konusunda bilinç ve saygı kültürünü geliştirmek olan proje amacımızı gerçekleştirebildiğimize inanıyoruz. Mottosunda da söylendiği gibi 'hayatları zenginleştiren, yeni ufuklar açan'  Erasmus + programları; bizlere benzerliklerimiz sayesinde birbirimizle daha da yakınlaşma, farklılıklarımız sayesinde de birbirimizle empati kurma, birbirimizi daha iyi anlama ve böylece de beraber gelişme fırsatları sundu. Hepimiz insanlık olarak aynı paydada birleşmemize rağmen, her kültür üzerinde yaşadığımız bu büyülü gezegene kendi özgün renklerini ve katkılarını sunuyor.

Projemize geri dönüp baktığımızda, öğrencilerimizin takım çalışmaları, proje sürecindeki paylaşımları ve etkileşimleri, yaşadıkları deneyimler, yapılan atölye çalışmaları sayesinde oldukça geliştiğine inandığımız empati becerileri ve son olarak edindikleri arkadaşlıkların dünyamızın gelecekte daha iyi bir yer olmasına katkı sunacağına inanıyoruz. Ali İhsan Hayırlıoğlu Ortaokul ailesi olarak böyle güzel bir projenin içinde yer almaktan ve projemizi başarıyla tamamlamaktan dolayı çok gururlu ve mutluyuz.

 

Projemizde her ülke empati konulu bazı çalışmalar yaptı. Okulumuz da bu çalışmalara aşağıdaki video çalışması ile katkı sundu.

Video için tıklayınız.